Rondtoer op Bosporus (dag 2)

11 januari 2019 - Istanbul, Turkije

Na een goeie avond rust en het genieten van een lekker ontbijtbuffet in het hotel is het tijd om de cultuurstad te gaan bezichtigen en de beste manier om dit te doen is een boottocht door de stad. Tijdens mijn reis neem ik voornamelijk de taxi dit omdat het makkelijk en snel is en geld net echt een probleem is. De boottocht over de Bosporus is een absolute topper onderweg kom je paleizen, forten, musea en andere beroemde bezienswaardigheden tegen. De Bosporus is een van de meest prachtige rivieren in Turkije en splitst het Oosterse deel van het westerse. Aan de ene kant Sultanahmed wijk met alle bezienswaardigheden zoals onder andere de Aya Sofia en De Blauwe Moskee dit . Aan het Oosterse gedeelte vind men het Aziatische deel van Turkije hier wonen de Turken zelf

Na een rondtoer op de rivier en een beetje van het cultuurrijke Istanbul te hebben gezien heb ik wat honger gekregen en wou ik van de traditionele Turkse keuken kunnen proeven. Na een lekker voorgerecht proefde ik voor het eerst van de Turkse Lahmacun. Een soort Turkse pizza een dunne flatbread belegd met een dun laagje gehakt. Erop gaat een beetje salade en eventueel nog pepersaus voor wat extra pit. Zeer lekker moet ik eerlijk zeggen.

Nadat mijn maag gevuld was wou ik het liefst aan een van de meerdere mooie stranden die Turkije te bieden heeft gaan liggen en van het zonnetje te genieten. Ik nam een taxi en vroeg aan de chauffeur welk strand hij mij aanraad.

45124_Nelson100boat-tour-on-the-Bosphorusbest-museums-in-istanbul-arkeoloji-muzesiLahmacun-turkse-pizza-stock-638x958